Az elveszett professzor esete

Az elveszett professzor esete

okt 30

alister
Kard és Mágia variáns
Wirtschaft

Alaphelyzet
A hírneves rhodai egyetem egyik professzora gyanús körülmények között eltűnt. Az egyetem jó hírének megőrzése érdekében Roger de Darrot professzor szeretné csendben és feltűnés nélkül előkeríteni a munkatársát, és néhány egyetemi polgárt kér fel, hogy járjanak az ügy végére.

Ami várható
Nyomozás az eltűnt professzor után, de csak diszkréten. Színes-szagos (na jó, nem) beszélgetések, nyomok keresése és értelmezése, alkalmasint némi pofozkodással fűszerezve, és persze a hangulatos kóborlás egy reneszánsz kisvárosban. Extra gyors megoldás esetén jutalom bónusz fejezet (ennek mibenléte legyen meglepetés).

Karakterek
Előregenerált 1-3. szintű karakterek (tulajdonképpen mindegy), de az időben érkezők csinálhatnak sajátot is.

Foglalások

  1. Premier
  2. Szamber
  3. Döme
  4. Orastes
  5. szabad hely
Az Elveszett Levél

Az Elveszett Levél

okt 30

elGabor
Kard és Mágia
Helvéczia

Alaphelyzet
Ammertal völgyében, a komor hegyek és sötét erdők között kanyargó országúton haladva különös látvány vonja magára az utazók figyelmét: egy sekély gázlóban oldalára dőlt postakocsi fekszik. Tőle lejjebb a vízben az egyik ló teteme hever, a másik hiányzik. Látszólag sehol senki, de az utazóládák szétdobálva hevernek a vízben vagy a parton. A postakocsi éppen úgy reggel hagyta el a Néma Baráthoz címzett fogadót, a kocsis mellett egy fiatal nővel és egy idős, háromszögletű kalapos, parókás úrral.

Miféle balszerencse érte utol a postakocsi utasait? Milyen titkokat és veszélyeket rejteget a helvét vadon? És kik kaparintották meg a lepecsételt levelet, amely iránt többen is meglepően nagy érdeklődést mutatnak?

Ami várható

Szabad megközelítésű vadonbeli kalandozás (hex-crawl) egy rémromantikus mesék, Münchhausen-sztorik, német mondák és kosztümös filmek ihlette világban.

A játék a Helvéczia szerepjáték első nyilvános bemutatkozása. A játék a XVII.-XVIII. század fordulójának Európájában játszódik, postakocsikkal, vándordiákokkal, rablólovagokkal, papokkal, kálomista felforgatókkal, flintákkal, garabonciásokkal és emberevő varjakkal. A háttér nem szigorúan, hanem játékosan történelmi. Az alapok ismerősek lesznek mindenkinek, aki játszott Kard és Mágiát (és nagyon könnyen elsajátíthatók azoknak, akik nem), de a játék szabályaiban, osztályválasztékában, erőszintjében és sok más feltételezésében komoly változások találhatók.

A kaland színhelye Helvéczia hegyvidéke, ahol az egymással véd- és dacszövetségben álló, de megrögzötten önálló kantonok a zavarosban halászó zsoldosok és szerencselovagok, különc előkelőségek és furcsa szerzetesrendek otthona. A civilizációt körülölelő sötét erdők és szélfútta hegyek még fantasztikusabb és veszedelmesebb szerzetek otthonai.

Karakterek
Előre generált, 2. szintű karakterek (alacsony létszám esetén csatlósokkal), akikhez rövid használati útmutatás is jár a Kard és Mágiától eltérő képességek és szabályok leírásával. A karaktereket ki-ki a játék előtti napokban választhatja ki e-mailes egyeztetés alapján. Karakterhalál esetén a játékos véletlenül húzhat új karaktert, és az a következő helyszínek egyikén bemesélésre is kerül.

Foglalások

  1. Zagor
  2. Ynas Midgard
  3. Robi
  4. petyula
  5. szabad hely
Gyíkok és démonok

Gyíkok és démonok

okt 30

Éberen Őrködő
Kard és Mágia
Fomalhaut

Alaphelyzet
A Kushala-dzsungel mélyén a gyíkemberek feletti hatalomért folyó évszázados küzdelem a végéhez közeledik: Yol, a protoplazmikus isten fertőzve térítő követői, és Tsathoggusz, a békák istenének deformált papjai a végső összecsapásra készülnek, és semmilyen eszköztől nem riadnak vissza! A Yukum párás-fülledt kalózvárosába tévedt kalandozók ebbe az összecsapásba csöppennek bele, természetesen egyáltalán nem önszántukból.

Ami várható
A dzsungel mélyén izzasztó kihívásokkal kell szembenézni minden percben! Egy teljesen idegen, nem emberi kultúra képviselőivel még szót érteni is nehéz. Amiben viszont nagyon is emberiek: hatalom és erőszak. A két (vagy talán több?) frakció között igazságot tenni nem lehet, a kényes szituáció könnyen a karakterek halálát okozhatja, bár komoly hatalmat képviselnek maguk is. Intrika és erőszak! Meg egy kis fomalhauti fanyar humor. A meglepő fordulatokkal teli történet könnyebb és komolyabb kihívásokat is a játékosok elé állít, de természetesen a játékosi húzások lehetnek a legváratlanabb fordulatok.

Karakterek
6. szintű, előzetes egyeztetéssel készült karakterek 5000 at értékű mágikus felszereléssel. Ötletes (és persze rövid) előtörténet plusz díjazásban részesülhet!

Foglalások

  1. Urban
  2. Doc
  3. Dor
  4. chomy
  5. Krys
Xantun négy asszonya

Xantun négy asszonya

okt 30

Marvin
Kard és Mágia (+ háziszabályok)
Álomföldek

Alaphelyzet
Hlanith városa az álmokon túl, a lidércnyomásokon innen fekszik. Lakói a semmibe nyúló tenger partján, a csodákkal teli szárazföld és a messzi vidékek furcsánál furcsább utazóinak meséin nevelkedtek. Kuranes király láthatatlan uralma és a lezárt templom bölcseinek hallgatása eddig megóvta őket, de Xantun, a hajós kevélysége ellen egyik sem használt: vakmerőségében tiltott csillagállás alatt szállt tengerre ifjú feleségével. A névtelenek bosszúja nem is maradt el, hajó, hajós és feleség eltűnt, Otros kopár sziklaszigetéről Hlanith előtt komor hírek és még komorabb kincsvadászok térnek vissza, arctalan vagy lélektelen fiatal nők jelennek meg az éjszakában, a dzsungel szélén vagy az elme mélyén, és idegen, hármas szárnyak csapkodását nem hallani mindenfelől. Ha nem történik valami, Hlanith hamarosan átbillenhet az álmokból máshová.

Ami várható
Rejtélyek, nyomozás, szürreális veszélyek a megszokott “kalandozófantasynél” valamivel elszálltabb légkörben. Hlanith esetleges megmentői egyre nagyobb csapásokkal néznek szembe, a vége felé a kozmikus rettenet sem marad el, de ha jól csinálják, kezükben lesznek az eszközök a győzelemhez.

Karakterek
Szokásos, 3. szintű K&M kezdőkarakterek, csak emberek. Mindenki készítsen magának otthon. Varázslók minden varázslat ellövésénél kisebb mellékhatást kaphatnak, papok csak áldozással tudnak imákat memorizálni (csak semleges vagy jóindulatú istenek, pl. Hypnos vagy Nodens – emberáldozó Azatoth-hívő ellenjavallt, bár nem teljesen elképzelhetetlen). Az épelméjűséget Akaraterő-dobások helyettesítik, a Bölcsesség így különösen fontos.

Foglalások

  1. Uwallah
  2. Nocturna
  3. Töki
  4. tetsujiro
  5. turin

 

Vérünket egy nőért…

Vérünket egy nőért…

okt 30

Narmor
Dragon Age RPG
Thedas

Alaphelyzet
Pár nappal ezelőtt elrabolták Arlesans hercegének, Orlézia egyik legbefolyásosabb emberének a lányát. A nyomok a Fekete Nyíl Testvériséghez vezetnek, az erdőkben bujkáló lázadó parasztokhoz. Tulos herceg azonban épp Nevarrában van diplomáciai úton, így míg eljut hozzá a hír, bármi megtörténhet. Mindez igazából nem különösebben zavarna téged, nem törődsz az arisztokraták ügyeivel, azonban nem csak Lady Myratte-ét ragadták el, hanem a társalkodó hölgyét, Adélt is, aki családod régi barátjának, Frans Gablernek a lánya. Így mikor a kétségbeesett apa segítséget kér tőled, nem sokat tétovázol. Szerencsére az öreg Gabler sok barátot szerzett az évek
során, így nem kell egyedül nekivágnod a veszélyes küldetésnek.

Ami várható
Főként Maupassant városkájában és a környékén való kalandozás, nyomozás, meg ami belefér.

Karakterek
Előre elkészített 1. szintű karakterek, de aki szeretne, az csinálhat magának is előzetes egyeztetés alapján.

Foglalások

  1. Hysteria
  2. Godpower
  3. MORKAR
  4. szabad hely
  5. szabad hely
Anomalous Subsurface Enviroment

Anomalous Subsurface Enviroment

okt 30

Sanctus
D&D 1st Edition
megadungeon 

Alaphelyzet
Felbukkant egy térkép, amely szerint Denethix városától nyugatra, a Renton hegy mélye egy hatalmas földalatti komplexumot rejt. Felmérhetetlen gazdagság, hatalom és kaland várja azokat, akik elég bátrak, hogy leereszkedjenek oda!

Ami várható
A Rendellenes Földalatti Komplexum (Anomalous Subsurface Envrinmont) egy Science-Fantasy megadungeon. A szerző, Patrick Wetmore szerintem egyetlen egy elvet követett, amikor gátlástalanul végiglopta az elmúlt évek Sci-fi termését: Minél menőbb legyen. Zardoz című film technokrata varázslója, a lebegő fejjel, amely lőfegyvereket hány, Thundarr rajzfilm szupertudománya és primitív, poszt-apokaliptikus környezete, a Black Mesa földalatti kutatóbázisa a Half-Life játékból kellemesen keveredik a D&D “fosztogatok, tehát vagyok” mentalitásával.

Bár a kaland nem csak a dungeon leírását tartalmazza, hanem a világ és a környék leírását is, mi elsősorban a dungeon-ra fogunk koncentrálni. A jelentkezők összetétele fogja meghatározni a kaland kezdő pontját. Teljesen ismeretlen csapat esetén a nulladik szinten, a bejáratnál kezdünk. Ha volt olyan játékos, aki már ismeri azt a szintet, akkor az első szinten. Ha van olyan, aki gyakrabban is játszott ebben a labirintusban, akkor folytatjuk onnan, ahonnan az elmúlt alkalommal abbahagytuk.

Egyik variáció sem jelent hátrányt azoknak, akik nem ismerik a kalandot.

Karakterek
Első szintű karakterek, mindenkinek legalább kettő. Értékek 3d6 sorban, random hp. A karaktereket előzetes egyeztetéssel generáljuk. Ha valaki kimarad ebből, helyben is meg tudjuk csinálni, de tekintettel a kevés időre, én ezt nem ajánlom! Figyelembe kell venni, hogy az ASE világában a demihumán fajok szürke bőrű, fekete szemű lények, amelyek leginkább űrlényekre emlékeztetnek!

Foglalások

  1. tsaba1
  2. Ravenheart
  3. bard76
  4. Jocó
  5. szabad hely